Zawieszki reklamowe – forma reklamy

Istnieje wiele różnych form reklamowych, które dzięki użyteczności oraz estetyce nie są uznawane za nachalne i ich obecność przy produkcie lub obok niego okazuje się akceptowalna. Jednym z takich rozwiązań są zawieszki reklamowe. Doskonałym przykładem ich zastosowania będzie różnego rodzaju odzież, obuwie, dodatki. To produkty, które trudno potraktować w sposób standardowy i umieścić na ich powierzchni etykietę. Te, jeśli już, dostępne bywają na opakowaniu zewnętrznym, o ile takie występuje, lub na metkach wszytych od wewnątrz. Natomiast użycie zawieszek reklamowych łączy rolę informacyjną i promocyjną. Na zawieszce może na przykład pojawić się logo, które będzie z daleka widoczne i okaże się dla wielu klientów zachętą do kupienia tego akurat produktu. Zawieszki reklamowe i metki  często są usuwane przez kupującego po zapłaceniu za produkt, ale dopóki istnieją, pełnią bardzo ważną funkcję.

Zawieszki różnych rodzajów produkuje się najczęściej z utwardzonego papieru lub tworzywa sztucznego. Zadrukowywane są przy użyciu fleksografii albo druku cyfrowego, często są dodatkowo zabezpieczane i zdobione, dzięki czemu prezentują się bardziej estetycznie. Nowoczesne zawieszki mogą mieć przeróżne kształty i o ile na ich powierzchni mieszczą się informacje użyteczne dla klienta, istnieje duża szansa na zachowanie ich na dłużej (naturalnie poza odzieżą). Metki wykonane są najczęściej z tekstyliów, a informacje na nich dotyczą na przykład rozmiaru, zaleceń co do ewentualnego czyszczenia oraz składu produktu.