Pełnowartościowe posiłki – catering Warszawa

Niewielu z nas wie jak negatywnie wpływa na organizm jedzenie w pośpiechu. 

W obecnych czasach nie mamy przerwy by zjeść na spokojnie, ciągle gdzieś pędzimy bez wytchnienia. Nie mówiąc już o przygotowaniu kilku pełnowartościowych posiłków. Ale jest na to rozwiązanie, zamiast przygotowywać samemu możemy skorzystać z usług takich jak na przykład catering Warszawa .

W trosce o organizm i siebie.

Aby dbać o nasz organizm i nasze zdrowie powinniśmy jeść kilka posiłków – najlepiej pięć, o regularnych porach. Nasza dieta powinna być zbilansowana i dostosowana do potrzeb naszego organizmu. 

Istotne jest też to w jakim tempie jemy – otóż im wolniej tym lepiej, ponieważ proces trawienia zaczyna się już w jamie ustnej, gdzie enzymy trawienne zawarte w ślinie powoli trawią pokarm. Ważne też jest by dokładnie żuć jedzenie. Kolejnym aspektem jest fakt, że im wolniej jemy, tym szybciej się najadamy. Po prostu nasz mózg dopiero po chwili orientuje się że coś jemy, więc później dostajemy informację że jesteśmy już najedzeni. 

To że jemy niewiele, nie oznacza że będziemy wyglądać dobrze i szczupło. 

Odczujemy to także, gdy pojawią się bóle brzucha, głowy…

Niestety gdy jemy w biegu, nie mamy chwili by dokładnie i powoli przeżuć nasz posiłek. Skutkuje to bólami brzucha i magazynowaniem tkanki tłuszczowej, a wartości odżywcze mają ograniczony czas na wchłonięcie się do organizmu, więc przyswajamy go niewiele.

Różnego typu przekąski, które mają ustabilizować poziom wartości odżywczych w organizmie także nie są dobrym rozwiązaniem. Oczywiście, jako dodatek do odpowiedniej diety nie są złe, bo sama nazwa mówi że to przekąska a nie posiłek. Natomiast opieranie na nich swojej diety jest totalnie bezsensowne. 

Woda stanowi około 60% masy ciała u dorosłego człowieka, jej niedobór jest bardzo dużym obciążeniem dla naszego organizmu. Minimalna ilość wody, którą dziennie powinna wypić dorosła osoba to dwa litry. Wraz z wzmożonym wysiłkiem, powinniśmy pić jej relatywnie więcej.

W zabieganym życiu pamiętajmy również o piciu wody – woda to podstawa naszego organizmu. Im więcej wypijemy tym lepiej, zauważymy to już po krótkim czasie. Picie wody wpływa pozytywnie na stan fizyczny naszego organizmu, samopoczucie i tak dalej. 

Jak jeść zdrowo mając niewiele czasu na przygotowanie posiłku?

Po pierwsze, udajmy się najpierw na wizytę do specjalisty – dietetyka. Pomoże on nam na podstawie badań naszego ciała oraz informacji o nas – dobrać odpowiednią, zbilansowaną dietę. Pokaże, na co zwrócić uwagę, czego jeść więcej, a co ograniczyć. Nie korzystajmy z gotowych diet w internecie, ponieważ nie są one dopasowane do poszczególnej jednostki. 

Skoro już wiemy, co powinniśmy jeść i ile tego jeść warto zaopatrzyć się w catering. Firmy cateringowe w warszawie oferują przeróżne opcje przygotowania i dowożenia na wskazany adres i o wskazanej porze zbilansowanych, dopasowanych do nas posiłków. Catering może być tani i smaczny jeśli odpowiednio wybierzemy. Znajdziemy także catering świąteczny czy catering na imprezę, catering wielkanocny więc nie musimy się martwić że cały rok będziemy jeść to samo. Ceny wahają się w zależności od firmy. Catering w Warszawie jest już bardzo szeroko rozwinięty, co pozwala nam wybierać w wielu opcjach.